VIIª CURSA DEL VENT DEL REGUERS

La 7a cursa del Vent del Reguers va fer honor al seu nom i va començar amb un ambient ventós, tot i que la força del vent va anar minvant a mesura que avançava el dia. Els corredors van poder descobrir les muntanyes dels Reguers, que com ens explicava l'Elena Ferreres, directora tècnica, en una entrevista prèvia a la cursa del Vent, són un verdader paradís del poble i del parc natural dels Ports. Tot i ser un paradís, cal destacar que molts corredors, un cop acabada la prova reconeixien que havia estat una cursa molt dura, fins al punt que alguns la van qualificar com “la més dura i tècnica del circuit”.

Aquesta era la desena prova del Circuit de Curses per muntanya de les Terres de l'Ebre del 2016 i que es disputava, atípicament en dilluns, al ser festiu per la Pasqua Granada. En total 101 corredors i corredores van participar a la cursa mentre que a la marxa van participar 61 persones.

Els corredors van sortir, puntuals, a les 9 del matí per a encarar la primera pujada del recorregut de 21 km i 1.478md+, passant abans per la zona baixa de les muntanyes dels Reguers. Arribats als Reguers Nous començava la pujada amb molt vent de cara en direcció a la bassa dels Ganduls. Passada la bassa, seguien pujant fort fins a la Punta de Farrúbio, el punt més alt de la cursa amb 792 m. Des d'aquí tocava baixar fort, passant pel barranc de Farrúbio a la part baixa de la carretera de Caro. Tot seguit una zona més aviat plana de descans fins al corral dels Ganduls, des d'on tocava tornar a pujar a la bassa.

Als corredors, després de passar per segona vegada per la bassa dels Ganduls, els esperava una baixada molt tècnica que acabava amb una tartera (“rossegador”) on hi havia instal·lada una corda per ajudar als corredors a baixar amb seguretat; tot seguit baixaven una breu baixada per la pista que ve de la vall Cervera fins arribar al peu de la darrera i dura pujada per una cresta fins coronar Penyaflor. Aquesta pujada d'1 Km, era un tram cronometrat; els que van pujar en menys temps van ser, en homes, Lluisma Mas, del Patxanguerus d'Alforja, amb un temps de 16':28” i Marta Paulino, del Club BTT Montbike Amposta, amb un temps de 21'59”.

Pel que fa als primers llocs de la cursa, les primeres posicions en homes es van anar alternant entre 6 corredors. Les posicions 1 i 2 se les van anar alternant Víctor Mestre (ATE) i Mustapha Basiyd (UEC Tortosa); fins al segon control Mestre va liderar la cursa, però al tercer, Basiyd ja anava al capdavant i no va abandonar aquesta primera posició fins a creuar l'arc d'arribada a la zona esportiva dels Reguers. Les posicions de la 3 a la 6 van tenir més alternances entre Lluisma Mas (Patxanguerus d'Alforja), Joan Zaragoza (CCE La Forada de la Ràpita), Adolf Aguiló (AE Alcanar) i Dani Sánchez (CCE La Forada de la Ràpita).

Nota premsa i foto: www.ebreactiu.cat

Compartir a les xarxes socials

Comentaris

Has d'estar connectat per poder comentar les notícies
De moment ningú ha comentat aquesta notícia
[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]]

[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]] [[comment.created_at | date:"dd/MM/yyyy 'a les' HH:mm"]]