Vª CURSA DELS COCONS A TIVENYS

El dissabte 9 de juliol es va celebrar una nova edició de la cursa nocturna dels Cocons de Tivenys, organitzada per Cocons.cat i l'Ajuntament de Tivenys, l'única fixa al Circuit de curses per muntanya de les Terres de l'Ebre que es disputa en horari nocturn.

Enguany, la cinquena edició d'aquesta cursa per muntanya i la corresponent marxa, va comptar amb una participació sensiblement inferior a l'any passat amb 83 corredors a la cursa absoluta i júnior, 13 a la cursa cadet i 59 a la marxa.

A les 21.30 hores es donava la sortida, des del parc de Tivenys, a les curses absoluta i júnior que feien el mateix recorregut de 21,5 Km i 1.050 metres de desnivell positiu. Tot i que el sol ja s'havia post al moment de la sortida, la xafogor va acompanyar els corredors durant tota la nit, només amb una mica de vent suau als punts més alts de la ruta. Per a apaivagar la calor l'organització va preveure fins a 5 avituallaments líquids, alguns en llocs amb força dificultat per a fer-hi arribar les garrafes, més 2 avituallaments sòlids i líquids i el sopar de l'arribada.

Després de pocs metres pels carrers del poble els corredors sortien pel camp de futbol per emprendre una brevíssima però intensa pujada per sender fins a la zona de les Planelles, des d'on se seguia per camins entre oliveres i, evidentment, diversos cocons que donen nom a la cursa i a l'entitat organitzadora. Els cocons són construccions de pedra en sec per a recollir l'aigua de pluja per a usar-la, principalment, per al reg dels conreus.

Després d'una pujada constant per pista amb alguna ziga-zaga per guanyar alçada, arribaren a la zona de l'Estany, per seguir per un sender curt, continuant la pujada pel camí de Vallpalmera. Després del coll de Marro i del mas de Tanaro, es deixava la pista per a continuar per un sender amb un puja-baixa durant poc més de 2,7 Km fins al coll de Gambell on hi havia el primer dels avituallaments sòlids i per on també passava la marxa i la cursa cadet. Els marxadors seguien a l'esquerra, mentre que la cursa continuava a la dreta, per la pujada forta de la nit amb uns 400 metres de desnivell durant poc més de 4 Km, pel camí de l'Abeurada. Al mas del Seto, al Km 12,8, s'acabava la pujada forta i, després d'un control de pas i avituallament líquid, s'emprenia una baixada d'1 Km força tècnica fins al fons del barranc de la Barrinada, des d'on calia pujar fort fins al camí de Cardó. En aquest punt, a l'Escaleta al Km 14,3 de la cursa, els corredors es van trobar un avituallament sòlid i era on començava la cronobaixada de 3,4 Km, majoritàriament per pista i el darrer quilòmetre per sender. Els més ràpids en fer aquest tram cronometrat van ser Mustapha Basiyd (12'46”), en homes, i Marta Paulino (16'26”), en dones.

En acabar aquesta llarga i continuada baixada, al Km 17,6, se seguia per sender pujant i baixant fins als Corrals on es retrobava el camí de Cardó per on continuava la cursa. De fet, des d'aquí fins a l'arribada a Tivenys tot era pista. L'entrada al poble va ser per la zona esportiva, pels carrers de Cardó i de Sant Antoni.

Durant la cursa, Lluisma Mas (Club Patxanguerus d'Alforja) va anar al capdavant fins al Km 13,2, al mas de Seto, i poc després el va avançar Mustapha Basiyd (UEC Tortosa) aconseguint un avantatge d'uns 3 minuts que va mantenir fins a creuar la línia d'arribada. En dones el domini va ser clar per part de Marta Paulino (Club BTT Montbike d'Amposta), que va anar al capdavant durant tot el recorregut.

Basiyd i Paulino, amb les respectives victòries, continueu liderant el Circuit de curses per muntanya de les Terres de l'Ebre del 2016, quan manquen encara set curses per a disputar-se. Ara, el circuit fa una aturada d'un mes, fins a la propera cursa del calendari ebrenc que serà el 13 d'agost, amb la 2a cursa per muntanya de l'Airosa al Mas de Barberans, tot i que aquesta no és puntuable perquè és una cursa invitada. La propera cursa puntuable al Circuit serà el 7è KM Vertical de Roquetes, entre La Caramella i el cim de Caro, que es disputarà el 27 d'agost.

Nota premsa i foto: www.ebreactiu.cat

Compartir a les xarxes socials

Comentaris

Has d'estar connectat per poder comentar les notícies
De moment ningú ha comentat aquesta notícia
[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]]

[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]] [[comment.created_at | date:"dd/MM/yyyy 'a les' HH:mm"]]