XVIª CURSA DE LA U.E.C. TORTOSA

Mustapha Basiyd i Marta Paulino no defrauden i guanyen la Cursa per muntanya de la capital del Baix-Ebre, en una jornada marcada pel bon temps i la calor. Tots dos corredors continuen encapçalant la classificació del Circuit de curses per muntanya de les Terres de l'Ebre.

Tortosa va celebrar aquest passat diumenge la seua cursa per muntanya, organitzada per la UEC Tortosa, arribant enguany a la 16a edició. Cal recordar que la prova és la més veterana de les curses que se celebren a les Terres de l'Ebre i és puntuable al Circuit de curses per muntanya de les Terres de l'Ebre.

A les 9.30 h sortien des de la zona esportiva del barri de Sant Llatzer els 109 corredors que van participar a la Cursa, que presentava un recorregut de 20 km i 1.000md+. Quinze minuts més tard ho feien els 42 participants de la marxa i els 8 cadets que van compartir el recorregut de 10 km i 450md+.

Els trams inicials de la Cursa absoluta i de la Marxa van seguir el mateix trajecte fins al quilòmetre 4. Aquí la Marxa i la Cursa Cadet continuava fins al punt més alt del seu recorregut, Coll Redó, on els participants hi van trobar el primer dels avituallaments.

Aquest avituallament servia també d'indicador per girar a la dreta i començar el descens fins arribar a l'inici del sender dels Lliris, on hi havia el segon dels avituallaments. A partir d'aquí, van tornar a compartir recorregut amb la Cursa, repetint el mateix tram inicial fins a l'arribada, al Parc dels Països Catalans.

Els primers cadets en arribar a meta van ser Ayoub Chguennou i Aida Accensi, amb un temps de 53:51 i 1:32:43, respectivament. Luis Puentes i Mònica Monteverde van ser els primers de la Marxa amb un temps de 55:54 i 1:38:15.

Basiyd i Paulino guanyen la Cursa

La Cursa Absoluta començava amb una petita pujada al pla d'Abaria fins a la zona de la Maiadeta. Els corredors van trobar el primer dels cinc avituallaments a la pista de la Petja. Van continuar baixant per la sendera de la Platja, enllaçant amb el lligallo de Vinaixarop, pujant al Coll de Santa Caterina per a baixar i tornar a pujar al Racó de Rocacorba per a iniciar, des d'aquest punt, la pujada més llarga del circuit.

A partir d'aquí, va començar el descens fins al Barranc de la Creu amb un puja i baixa, passant per l'ermita del Coll de l'Alba, on es trobava el tercer dels avituallaments. Els corredors van girar a l'esquerra per a agafar el sender que els portava a la Creu de Coll Redó, el punt més alt de la Cursa. Pocs metres més enllà, van trobar el quart dels avituallaments. Pujant pel Pouet fins l'últim dels avituallaments van emprendre la baixada dels LLiris. L'última de les pujades a la Pedrera i ja tot seguit de baixada fins arribar a la línia de meta.

Mustapah Basiyd, Lluisma Mas, Pau Vila i Lhoussain Abaghad van encapçalar els primers llocs durant tot el circuit, impossant-se finalment el corredor de la UEC Tortosa, Mustapah Basiyd.

En dones, Marta Paulino no va abandonar la primera posició en cap moment, seguida a pocs minuts d'Elena Ferreres i Heura Piñol.

La pròxima cita amb el Circuit de curses per muntanya de les Terres de l'Ebre serà el diumenge 12 de juny a Amposta, amb la 8a edició del Duextrem, Lo Coll Llarg, organitzat pel Club BTT Montbike Amposta.

Nota premsa/fotos: www.ebreactiu.cat

Compartir a les xarxes socials

Comentaris

Has d'estar connectat per poder comentar les notícies
De moment ningú ha comentat aquesta notícia
[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]]

[[comment.user.firstname]] [[comment.user.lastname]] [[comment.created_at | date:"dd/MM/yyyy 'a les' HH:mm"]]